Tuesday, 3 February 2015

TRAVEL RULES FOR PUPILS, POLAND


REGULAMIN UCZESTNICTWA W WYJAZDACH

ZAGRANICZNYCH PROJEKTU ERASMUS+

„Under the same sky, open minus and equal rights for all”

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 190 W ŁODZI


INFORMACJE OGÓLNE


1. W ramach realizacji projektu ERASMUS+ przewiduje się wyjazdy do szkół partnerskich oraz wizytę partnerów zagranicznych w naszej szkole.
2. Ze względu na ograniczoną ilość uczniów, którzy mogą uczestniczyć w tych
wyjazdach, traktowane są one jako wyraz uznania dla uczniów wyróżniających się
zaangażowaniem w realizację projektu.
3. Wyjazdy są opłacone z grantu otrzymanego przez szkołę i obejmują : zakup biletów lotniczych/autokarowych/PKP, bilety wstępu, wycieczki,
wyżywienie. Uczeń może posiadać kieszonkowe na drobne wydatki nie pokrywane z grantu, w kwocie określonej każdorazowo przez koordynatora i podanej
do wiadomości przed wyjazdem. Zakwaterowanie uczniów odbywa się u rodzin w krajach partnerskich. 
4. Kierownikiem wyjazdu jest koordynator projektu, a opiekę nad młodzieżą sprawuje
zespół nauczycieli wskazany przez Dyrekcję szkoły, uczestniczący w realizacji
projektu.
5.Rekrutacja na wyjazdy przeprowadzane jest w klasach V i VI. 

REKRUTACJA


1. Kryteria uwzględniane przy kwalifikacji uczniów na wyjazdy zagraniczne w ramach
projektu : 
a)  aktywne uczestnictwo w działaniach projektu, wykonywanie zadań, mających na celu realizację projektu (liczba i jakość wykonywanych zadań - udział w zajęciach, konkursach, uroczystościach organizowanych w szkole i związanych
z projektem ERASMUS+ - obowiązuje system punktowy).
 b) terminowość wywiązywania się z powierzonych zadań.
c) kreatywność i twórcze rozwiązywanie problemów.
d) co najmniej bardzo dobra ocena za zachowania i wysoka kultura osobista.
e) średnia ocen co najmniej 4,5.
f) dobra znajomość języka angielskiego – ocena bardzo dobra.
g) ( dla uczniów z klas IV) deklaracja przyjęcia ucznia z zagranicy w terminie październik 2017 r. Rodzice/ opiekunowie wyrażają pisemną zgodę na przyjęcie do domu na czas pobytu w Polsce 2 uczniów  z krajów uczestniczących w projekcie.

2. Ostateczną decyzję o rekrutacji uczniów na wizytę partnerską dokona zespół w składzie Dyrektor szkoły, koordynator projektu, nauczyciel uczestniczący w realizacji projektu.
3. W przypadku, gdy liczba chętnych przekroczy ilość uczniów, którzy mogą wziąć
udział w wyjeździe, utworzona zostanie lista rezerwowa.
4. W przypadku rezygnacji ucznia zakwalifikowanego do
wyjazdu, do udziału w wyjeździe zostanie zaproszony uczeń z listy rezerwowej.
5.Jeżeli uczeń zakwalifikowany na wyjazd do szkoły partnerskiej zrezygnuje z tego
wyjazdu, rodzic/opiekun prawny ucznia zobowiązuje się do poniesienia kosztów
wynikających z tej rezygnacji (zmiana nazwiska na bilecie lotniczym, odwołanie rezerwacji itp.).
6. Przyjęcie ucznia ze szkoły partnerskiej nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem
się do wyjazdu, jednak deklaracja przyjęcia gości zagranicznych przyznaje uczniowi dużą ilość punktów.


ZASADY UCZESTNICTWA W WYJAZDACH


1. Uczeń może wziąć udział w wyjeździe wyłącznie za pisemną zgodą
rodziców/opiekunów prawnych. Dokument zawiera zgodę na publikowanie wizerunku
oraz danych osobowych ucznia (imię i nazwisko, szkoła, klasa).
2. Uczeń, w terminie określonym każdorazowo przez koordynatora, zobowiązany jest
dostarczyć komplet dokumentów (zgoda rodziców, zgoda na udzielenie pomocy
medycznej, karta informacyjna itp.) oraz pisemnego potwierdzenia zapoznania się
z regulaminem wymiany.
3. Każdy uczestnik wyjazdu musi być do niego odpowiednio przygotowany (odpowiedni ubiór, obuwie, dokumenty itp.)
4. Każdy uczestnik zobowiązany jest bezwzględnie przestrzegać poleceń Kierownika
wyjazdu i opiekunów.
5. Każdego uczestnika wyjazdu obowiązuje bezwzględny zakaz:
samodzielnego – bez zgody kierownika wymiany 7 oddalania się od grupy.
 6. Uczestnicy wyjazdów mają bezwzględny nakaz przestrzegania ciszy nocnej
obowiązującej w danym obiekcie i przebywania w tym czasie w miejscu
wyznaczonym na nocleg.
7. Wszystkich uczestników wyjazdu obowiązuje ustalony program i rozkład
czasowy dnia.
8. Wszystkich uczestników wyjazdu obowiązuje przestrzeganie przepisów BHP,
przeciwpożarowych, i kodeksu ruchu drogowego.
9. Każdy uczestnik wyjazdu zobowiązany jest zachowywać
się kulturalnie, dbać o dobre imię szkoły i kraju oraz nie naruszać godności partnerów, reprezentujących inną kulturę, religię czy przekonania.
10. Zabrania się nawiązywania kontaktów z osobami spoza
grupy projektowej, nie uczestniczącymi w realizacji zadań projektu.
11. W przypadku niepodporządkowania się postanowieniom niniejszego Regulaminu
nastąpi wykluczenie ucznia z dalszego udziału w Projekcie, obniżenie oceny
zachowania oraz zastosowanie kar przewidzianych w statucie szkoły.
12. W przypadku wyrządzenia szkody przez uczestnika wyjazdu odpowiedzialność
finansową ponoszą rodzice.
13. Regulamin obowiązuje od momentu zbiórki przed wyjazdem do momentu
zakończenia wyjazdu przez koordynatora.


POSTANOWIENIA KOŃCOWE


1. Koordynator zastrzega sobie prawo zmiany postanowień niniejszego Regulaminu w  przypadku zaistnienia niezależnych od niego nieprzewidzianych okoliczności.
2. W przypadkach spornych decyzję podejmie komisja złożona z przedstawiciela
Dyrekcji szkoły, koordynatora i co najmniej jednego nauczyciela realizującego
projekt.
3. Aktualna treść Regulaminu jest dostępna na stronie internetowej szkoły. W razie potrzeby koordynator Katarzyna Olczak udziela dodatkowych informacji.

1 comment:

  1. Kasia, thanks a lot; we are trying to decide selection criteria and rules. You have just solve it to us! Great document, thanks again!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

Search This Blog